Thursday, February 3, 2011

BERMUSAFIR DI SELANGOR & WILAYAH PERSEKUTUAN

ZINDAGI EK MUSAFIR........Hidup ini satu perjalanan kita perlu arah tuju yang lurus dan tepat. Niat yang ikhlas           
Sepanjang bertugas sebagai DTO di TKPM sedikit sekali masa terluang untuk bermusafir jauh dari TKPM GajahXMati dan TKPM Bukit Perak.
Pada awal tahun 2011 adalah tahun Arnab pusingan ke 5 bagi saya kerana saya juga di lahirkan pada tahun arnab. Saya masih ingat 3 ekor arnab di bebaskan untuk menjalanai hidup sendiri pada akhir Tahun 2010. Bagitu juga peserta2 TKPM Gajah X Mati kerana masih tiada lantikan Pengurus.

Saya mengambil peluang masa terluang dari kewajiban berada di TKPM tersebut untuk mengembara mendapat maklumat dan rangkaian untuk TKPM di Jabatan Kerajaan di Putrajaya mau pun pihak swasta.

 Saya telah menoraka peluang dan kemungkinan kerjasama dengan :
MOSTI - Kementerian Sains di Putrjaya
MECD - Kementerian Keusahwanan  di mana saya berpeluang menghadiri Seminar Dua Hari dimana terdedah tentang kaedah dan peluang pemasaran di sektor koporat seperti Giant,Mydin dan TESCO .Disamping itu juga mendapta maklumat  sumber pembiayaan yang di sediakan oleh Kerajaan melalui MARA,Amanah Ikhtiar dan lain lain.
                            SASARAN KERAJAAN - NEGARA BERPENDAPTAN TINGGI
                    -sekurang kurang 40% dari rakyat & mengatasi masalah kemiskinan tegar

MARIOT :Saya juga dapat peluang mengehadiri Seminar mengenai Industri Kelapa Sawit Di Mariot Hotel di Putrajaya dan  Racangan kerajaan di Sektor Partanian.

MENGENAL PASTI PROJEK
Proses mengenalpasti Projek di bawah NKEA (National Key Economic Area) seperti di bentangkan oleh PEMANDU perunding Jabatan Perdana Menteri yang di bentangkan di Seminar Reach and Teach di Marriot Hotel pada 25 Januari 2011PWTC & VISTANA -Mengehadir Seminar 0 ke Jutawan  termasuk dalam bidang Internet di PWTC dan Vistana Hotel,

SIRIM -Saya berpeluang ke Sirim Mendalami mengenai Amalan Pertanian Baik Skim Akredistai Ladang 2  Global GAP.
NETWORKING- Air Alkali produk terbaru Networking Bumiputra
Ia selaras  dengan Dasar Kerajaan Membina Ragkaian Projek  meliputi  Bekalan ka Pembuatan /Pemprosesan di mana Sektor Pertanian khususnya TKPM boleh Terlibat seperti di bentangkan oleh PEMANDU di bawah ETP (Economic Transformation Programne) dari  Jabatan Perdana Menteri yang di bentangkan di Seminar Reach and Teach di Marriot Hotel pada 25 Januari 2011

Saya juga berpeluang menerokai bidang dan rangkaian  Jualan Terus Aloevera dan juga Penapis air Alkali. Semua ini akan membuka peluang , bidang dan dimensi yang lebih kepada  perserta peserta TKPM.
 ALOVERA: Boleh digunakan 100 kegunaan pengobatan di luar dan dalam
Luaran: Rawatan untuk terkena air panas,luka,kudis,kayap yang amat mujarap
Minuman: Bagi merawat sakit kerongkong,batuk,deman,selesema. Ia juga boleh merawat pesakit kecing manis,darah tinggi,buasir,gastri dan sebagainya

No comments:

Post a Comment