Friday, June 3, 2011

TEKNIK PEMASARAN & IKLAN : CadanganAIDA CR

SALM kepada Peserta2  TKPM dan pelanggan hasil dari TKPM

Teknik Pemasaran AIDA CR , Hai Aida Cantikdan Ramah

A- Attention . Iklan adalah langkah menarik perhatian orang yang lalu lalang
Cadangan Papan Tanda TKPM 
Interest - Menarik minat kepada produk
Fokus Kepada Anchor Produk

D- Desire  ,memupuk keinginan dan hasrat yang kuat kepada  ibu bapa abang  untuk membeli produk berkualiti sebagai buah tangan untuk anak anak,adek di rumah
Sasaran Jualan - Emosi Kasih sayang






SALM & AGROBAZAR  SIMBIOTIK OUT LET


Oleh kerana pengeluaran TKPM masih bersekala kecil dan mengharap margin yang tinggi. Kaedah jualan terus masih menjadi pilehan yang di suka peserta buat jangka masa singkat. Terutama di kawasan pekan kecil dimana pendapatan penduduk rendah.SALM LINK mungkin menkadi asas untuk menghidupkan jualan .

SALM adalah satu penjenamaan kualiti dan jaminan keselamatan makanan. Simnol SALM ialah tanda bagi pelanggan membezakan produk yang berkualiti dan selamat.
Simbol SALM- Skim Akreditasi  Ladang baik  Malaysia


SALM adalah skim jaminan kualiti jika kita laksana dengan ikhlas jujur dan mengikut rukun dan tertib Insyallah kita akan mendapat Ganjaran di Dunia maupun Akhirat. Kerana kita memberi pelanggan kita makanan yang baik sebagaimana kehendak Islam.

Shabas kepada En Alias yang telah mendapatkan kemudahan pinjaman Komputer dari DTO  untuk memulakan rekod ladang berkomputer .. dan saorang yang mula menerokai piawaian SALM di TKPM Gajah Mati.
Mercu Tanda adalah satu kaedah menarik perhatian dan promosi: Pelacung suka bergambar di mercu tanda


No comments:

Post a Comment